19 Haziran 2011 Pazar

Şairin Romanı



Şairin Romanı
Murathan Mungan
Metis Yayınları
Yayın Yılı: 2011
592 sayfa
Kitap Kağıdı
13x19,5 cm
Karton Kapak
ISBN:9753428095
Dili: TÜRKÇE






Mungan söyleşilerinde kitapta bir de oyun yaptığını belirtmiş... Benim gözüm korktu, nasıl bulunur bilmem.... Kopya çeksek ?

"Dilimizde çok kullanılan bir kelimeyi 582 sayfa boyunca hiç kullanmadım
Kitapta bir oyun yaptım, bir bulmaca. Hürriyet okurlarına söylüyorum. Tıpkı George Perec’in bir kitap boyunca eharfini kullanmadığı gibi, dilimizde çok kullandığımız bir sözcüğü bu romanda hiç kullanmadım. 582 sayfaboyunca yalnızca bir tek yerde o sözcük geçiyor. Onu da özellikle bıraktım. Geri kalan her yerden ayıkladım. Sözcük anlamı dışında, yan anlamlarını da çok kullandığımız bir sözcük. "


Buyurun efendim bu da Radikal Kitap'tan Murathan Mungan testi... benim 2 yanlışım var...

ve son