2 Haziran 2011 Perşembe

PERU 1, haritalar

Ben bu blogu aslında gezi notlarımı ve fotoğrafları paylaşmak için yaptım....

PERU ile başlayacağım, ama nasıl toparlayacağım bilemiyorum. Bir şekilde başlıyorum, geri dönüp yayınlanmış kayıtlara ek yapmam gerekebilir. Bir kenarda taslak yazıp, düzeltip, yayınlayacak kadar sabırlı değilim ki ben :( Göreceğiz nasıl olacak...

Peru'ya gitmeden önce, ülke ile ilgili bildiklerim toplam 3-5 sözcükten ibaretti. Maçu Piçu, Eric Von Danieken 'in müşhur kitabındaki Nazca çizgileri , İnkalar, yok Mayalar, yok yok İnkalar, Lima, Deprem, İspanyolca, İspanyol sömürgesi, Che... Bu kadar desem yalan olmaz, beşki bir kaç bir kırıntı bilgi daha vardır ama bu yani...


Ama yine de en çek merak edilen, benim de merak ettiğim yerlerden birisiydi. Nedeni kolay, Maçu Piçu, ve Nazca Çizgileri...

Maçu Piçu, ki kendisi Dünyanın Yeni Yedi Harikasından biri.

Sonrasında, her yolculuk öncesinde olduğu gibi, internetten bulduklarını oku, Peru ile ilgili ne bulursan oku, Ayna Programında yayınlanmış bölüm varsa izle, ilgili film varsa izle... Nereden baksan en az 2-3 ay öncesinden plan ve hazırlık yapma başladı.
Peru ile ilgili 2 kitap, 1 film söylendi bana. Biri Che Guevara'nın Motosiklet günlükleri, biri Eduardo Galeano'nun yazdığı Latin Amerika'nın Kesik Damarları. Film de Mel Gibson'ın Apocalypto isimli filmi. Son olarak b
ir de benim yorgun olduğumda biraz rahatlamak için okuduğum macera - gerilim tarzı kitaplardan, Clive Cussler, Inka Altını.

not - görseller çeşitli sitelerden, flickr dahil. aman sakın benim sanmayın, hepsi sahiplerine aittir.